Caroline Koppers en Lize Noordhuis aan de slag als brand activation manager en communicatie- & contentstrateeg bij Artsen zonder Grenzen
Amsterdam, 27 september 2022 – Artsen zonder Grenzen verwelkomt twee vakvrouwen op de afdeling Communicatie en Fondsenwerving. Caroline Koppers (36) is begonnen als brand activation manager en Lize Noordhuis (28) als communicatie-en contentstrateeg.
Caroline Koppers heeft 14 jaar marketing & communicatie ervaring en ruim 100 creatieve merk- en marketingprojecten begeleid. Van Nutricia, Achmea, ANWB, Eneco en AMREF Flying Doctors tot start-ups en scale-ups. Ook was ze acht jaar lang eigenaar van Helder Merk, een bedrijf dat ondernemers helpt een merk te creëren. Met de komst van Caroline hoopt Artsen zonder Grenzen te zorgen voor een nog sterkere merkpositie.
“Het merkfundament van AzG staat al decennia als een huis. Mijn doel is om het vertrouwen dat AzG zo zorgvuldig heeft opgebouwd bij het publiek vast te houden. Ik verwacht dat we het komende jaar de brand awareness nog verder kunnen versterken.”
De expertise die Lize Noordhuis de organisatie brengt, zal zorgen voor een geïntegreerde contentstrategie. Ze werkte eerder bij een PR-bureau en had daar klanten als het MOCO-museum. Ook werkte ze als communicatiemanager bij de GGZ.
“Ik vind het een uitdaging dat ik mijn ervaring en creativiteit kan toepassen bij een ander soort organisatie. Zo kan ik met behulp van verhalen die raken helpen om te zorgen dat meer mensen weten wat Artsen zonder Grenzen precies doet ”, aldus Lize.
Artsen zonder Grenzen biedt al ruim 50 jaar medische zorg aan slachtoffers van aardbevingen, epidemieën, conflicten en andere rampen. De medische noodhulporganisatie vindt dat iedereen in crisissituaties medische hulp moet kunnen krijgen. Artsen zonder Grenzen werkt altijd met eigen teams van artsen en experts.
Contactgegevens
-
- Mirja van Baggem
- Persvoorlichter
- mirja.van.baggem@amsterdam.msf.org
- +31 6 50 50 53 05